Ta witryna u¿ywa plików cookie. Wiêcej informacji o u¿ywanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, mo¿na znale¼æ
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj wiêcej tego komunikatu.
Komentarze 18
Poka¿ wszystkie komentarzeNo ale Andy tego nie pisa³ tylko jaki¶ kole¶ ze ¶cigacza. Pozdro!
Odpowiedz¯eby¶ choæ tak w 1/10 potrafi³ czytaæ, jak Ibbott pisaæ: autor - Andy Ibbott | California Superbike School
OdpowiedzPrzepraszam nie zauwa¿y³em. Albo t³umaczenie jest s³abe albo faktycznie mamy dwa sprzeczne stanowiska - choæby podawanym przez Keitha Code'a (link podany przez innego forumowicza). Mimo wszystko te¿ jestem tego zdania i¿ gorsza przyczepno¶c z³o¿enia nie wynika z powierzchni styku opony a dzia³aj±cychna motocykl si³ od¶rodkowej . Z tego te¿ powodu projektanci opon staraj± siê zwiêkszyæ przyczepno¶æ opony w zakrêcie m.in. poprzez tak± budowê opony, i¿ powierzchnia ich styku w zakrêcie jest wiêksza. Nale¿y te¿ pamiêtaæ i¿ na opony tak¿e dzia³aj± si³y od¶rodkowe (wzglêdem osi samego ko³a).
OdpowiedzKeith Code jest dobry do uczenia precli jak przywi±zaæ frêdzle do lusterek, ¿eby nie wkrêca³y siê we w³osy na klacie!
OdpowiedzKolec wyluzuj, ¿ycie nie sprowadza siê bo wyczynowych opon o bardzo miêkkich karkasach, które siê odkszta³caj± na maksa w z³o¿eniu. Ibbott moim zdaniem ma na my¶li normalne opony na jakich na co dzieñ je¼dzi siê po ulicach, a tam w z³o¿eniu i powierzchnia jest mniejsza i dzia³aj± si³y = w maksymalnym z³o¿eniu masz najmniejsz± przyczepnosæ.
Odpowiedzhttp://www.motorcycle.com/gallery/gallery.php/v/main/how-tos/traction-control-explained/Traction-Control-Contact-Patch.jpg.html?g2_GALLERYSID=TMP_SESSION_ID_DI_NOISSES_PMT
Odpowiedz